Reality a Nemovitosti
Realitní kanceláře mají nárok na svoji odměnu ?
Realitní kanceláře mají nárok na svoji odměnu, kterou si zájemcem ve smlouvě sjednaly, ale ne vždy tomu tak je a odměny si nechávají neoprávněně.
Postupně se v tomto směru vyvinula judikatura, která ovšem ani následně není ze strany řady společností respektována. Uvedené se týká především neoprávněného účtování provizí či smluvních pokut, nevrácení zálohy nebo propadnutí rezervačního poplatku.
Realitní kancelář například nemůže zájemce ve smlouvě nutit, aby s vyhledanou osobou uzavřel zprostředkovávanou smlouvu. Pokud by se zájemce rozhodl smlouvu neuzavřít, tak z tohoto důvodu po něm realitní kancelář nemůže požadovat smluvní pokutu (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp.zn. 21 Co 102/2013). Stejně tak není možné požadovat smluvní pokutu, jestliže by zájemce odstoupil od smlouvy s realitní kanceláří (viz rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 23 Cdo 2575/2010).
Číst dál...Jak nejlépe prezentovat nemovitost při jejím prodeji
Každý již určitě zažil tu chvíli, kdy přemýšlel nad tím, jak nejlépe prezentovat sám sebe. Kdo by se nechtěl ukázat v tom nejlepším světle u přijímacích pohovorů, před klienty nebo před rodinou svého nastávajícího či nastávající. Ve většině případů na to máme jen několik málo okamžiků. Někteří odborníci mají názor, že si vytváříme základ pro trvalé hodnocení druhého člověka, již během prvních 120 sekund.
A co pro naši dobrou prezentaci uděláme?
Pěkně se oblékneme, učešeme, navoníme. Šaty přeci jen dělají člověka.
Přemýšlíme o svých kladných stránkách, které bychom měli určitě předvést nebo alespoň zmínit. Chceme působit vyrovnaně, klidně a přátelsky.
Nebo si myslíte, že stejné šance bychom měli, kdybychom přišli neupravení v teplákách a s protivnou náladou? Opravdu si myslíte, že tak by člověk měl šanci získat například své vysněné zaměstnání?
A stejných zásad se držíme i my při prodeji bytů, domů, chat a chalup.
Poskytuje takové služby, aby se kupujícímu nemovitost zalíbila již na první pohled. V žádném případě nechceme kupujícím zatajovat vady, ale snažíme se vyzdvihnout její pozitiva. Stejně jako pěkné oblečení, hřeben,voňavka a dobré chování dokáže lidi zcela proměnit, existují účinné metody i v případě prezentace nemovitostí našich klientů.
Jednou z metod je námi zajišťovaná služba Home Staging. Cílem této služby je zvýšení atraktivity prodávané nemovitosti pomocí jednoduchých úprav interiéru, správné volby bytových doplňků a výběrem vhodných barev. Nemovitost oblékneme do svátečních šatů.
Další metodou, která zajistí vyšší zájem potencionálních kupců v obrovské konkurenci ostatních inzerátů, je volba dobrého fotografa a pořízení profesionálních fotografií. Každý si určitě vybaví fotografie bytů, kde se v koupelně na prádelních šňůrách suší ponožky nebo fotografie, které představují jindy světlý byt, jako tmavou podzemní kobku. Věřte, že nám při takovéto prezentaci nemovitostí naskakuje husí kůže. Vždyť přece krásná fotografie nás nikdy nenechá chladnými a dokáže nás potěšit!
To však není vše, co lze pro lepší prodejnost udělat. Ještě lepších výsledků lze dosáhnout zhotovením rozmanité video prezentace, správně zvoleným textem inzerátu či dobře vymodelovanou 3D animaci dispozičního uspořádání. I tyto všechny oblasti patří k těm, ve kterých si dovolím říci, že se dobře vyznáme a vynikáme.
Prezentace nemovitosti je jedna věc, ale její nabízení je věcí druhou a neméně důležitou. Aby nemovitost opravdu našla svého majitele, nenecháváme nic náhodě a kromě inzerátů na inzertních portálech, využíváme cílenou reklamu prostřednictvím sociálních sítí a internetové služby Google AdWords. Bohužel tyto způsoby nemají zatím v lásce velké realitní dómy, a to zejména pro svou finanční náročnost a nepotvrzenou účinnost. Jinými slovy je mají za vyhazování peněz. Přitom nám se díky těmto internetovým službám podařilo prodat nemovitosti minimálně v polovině případů. O tom však někdy příště.